Næst efter reklamer på buslangsiderne, er reklamer på håndværkerbiler og firmabiler, den absolut mest udbredte form for reklame. Du har måske ikke lagt mærke til dem, men de kører over alt. Bilerne med reklame på siden eller på bagsmækken. Det kan måske virke omsonst, men der skal ikke mange kunder til, før en reklame er tjent hjem. Og kunderne? De færdes jo samme steder som håndværkerne. En sådan bildekoration er således en yderst effektiv måde at gøre opmærksom på sig selv og sine kompetencer. Hvem ved? Måske er der en forbipasserende, der har fået gode idéer til et boligprojekt i MagasinetHjem.dk – men mangler en håndværker?  

Fantastisk blikfang, hvis det gøres korrekt 

Disse bildekorationer er typisk fremstillet i en særlig holdbar folie. Typisk gennemfarvet PVC, der er nemt at montere både på sider og bagsmæk af bilen. De består som oftest af et logo, måske et slogan og et billede eller en tegning. Denne kan fungere som blikfang for de forbipasserende. Ellers er der en række uskrevne regler, når bilen skal dekoreres og nye kunder skal trækkes til. En af dem er at sørge for at det der står eller vises kan læses af forbipasserende. Det nytter jo ikke noget at benytte en typografi der enten er så sirlig eller lille, at ingen kan læse den. Stavefejl er heller ikke særligt fremmende for noget, da de kan virke sjuskede. Og hvem vil have en sjusket håndværker?  

Vælg et specialiseret firma 

Der findes et væld af firmaer, der har specialiseret sig i at lave disse reklamer på firma- og håndværkerbiler. Det kan måske være fristende at forsøge det selv og spare de penge. Det kan dog ikke anbefales. For lige som man som håndværker er specialiseret indenfor et særligt fag, så er disse firmaer det også. Det kræver både erfaring og særligt udstyr at lave og ikke mindst skære den folie, der skal på bilen. Og at sætte den på, så den sidder pænt og glat, er noget kun de færreste mestrer. Til gengæld kan man være sikker på et flot og professionelt resultat, der holder godt og længe. Uanset vejr og vind. Sådanne bilreklamer kan som udgangspunkt sættes på stort set alle både større og mindre kassebiler. De kan også sættes på almindelige personbiler og ladcykler, hvis der er behov for det.  

Glade kunder er den bedste reklame 

Men der er også mange andre gode måder at gøre lidt reklame for sine ydelser. Det kan gøres på arbejdstøjet i form af et logo. Ud over at reklamere for virksomheden, viser det også troværdighed. At det er værdsatte medarbejdere man har i det pågældende firma. Medarbejdere, som man er stolt af og som gerne må reklamere for firmaet. Men husk! At den bedste reklame ikke er den der sidder på brystet eller på bilen. Det er glade og tilfredse kunder.